Már megint kinőtt a földből egy újabb, pedig azt hinnénk Budapest már nem bír el több bevásárlóközpontot. Persze a ledózerolt Skála helyén maradt ugar üvöltött egy ilyenért s a kerületi polgármester is új városközpontot álmodott. Nosza, akkor emelkedjen egy még újabb, csillogó fogyasztói templom, csodás költekező szentélyekkel. (Üzletek leosztva még az első kapavágás előtt.) Az itt megjelent márkáknak talán nem is a nyerességesség a legfontosabb, pusztán a jelenlét presztízse, amivel még jobban maga alá gyűrheti néhány multi ezt a több sebből vérző, nyomoronc kis piacot.
Alighogy lebontották a darukat már át is adták...
Az egész Allee egy szépen felfújt, dátumhoz igazított marketing lufi, s mint ilyen le is eresztett a kapkodás ostoba, felfuvalkodott káoszában. Félkész cucc-ban ténferegnek a vásárlók, a dolgozók pedig több műszakban tüdőzik le a parkoló "kristálytiszta" levegőjét. Néhány tucatnyian rosszul lesznek, de mi ez a kis áldozat az ingatlanbiznisz és a fogyasztás mindenható oltárán. A mentők és a tűzoltók az ünnepélyes megnyitó óta otthonosabban mozognak az Allee-ban, mint a legkomolyabb plázacicák, akik tündibündi rucikért és cipellőkért ácsingóznak a pénztárak előtt kígyózó sorokban.
Így van ez a mi modern országunkban, felelős, magukra büszke vezetők által irányított kerületekben. Elkapkodják az átadást csak azért, mert a marketing stratégia kiagyalói agresszív ámokfutásba kezdtek: nem is lehet sikeres az új pláza, ha nem XI.hó 11-én 11. órakor nyit meg a XI. kerületben! Ja, hogy nincs kész? Nem működik a szellőzés normálisan? Emberek kapnak rejtélyes gázmérgezést? Lényegtelen. A dátum a fontos és a pénztárgépek zakatolása. Szóval e bűvös szám misztikus kényszerében rúgtak maguknak egy komoly bomba tizenegyest. Egy felesleges plázával pedig megint több van Budapesten.